Čistý zisk odevného reťazca H&M vzrástol v 2. kvartáli o vyše 50 percent

28.06.2024 Celý región

Štokholm 27. júna (TASR) - Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil za 2. štvrťrok súčasného obchodného roka rast zisku o viac než 50 %, v prípade prevádzkového zisku však výsledky zaostali za očakávaniami. Navyše spoločnosť odhaduje za jún pokles tržieb, čo znižuje šance na dosiahnutie celoročných cieľov. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.

Reťazec vo štvrtok oznámil, že v 2. štvrťroku obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od marca do konca mája, dosiahol čistý zisk 5,01 miliardy švédskych korún (443,21 milióna eur). V rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka zaznamenala spoločnosť čistý zisk na úrovni 3,30 miliardy SEK.

Prevádzkový zisk sa zvýšil zo 4,74 miliardy SEK pred rokom na 7,10 miliardy SEK, výsledky však očakávania analytikov nesplnili. Analytici oslovení agentúrou Reuters odhadovali, že prevádzkový zisk H&M vzrastie na 7,37 miliardy SEK.

Tržby dosiahli 59,61 miliardy SEK, čo medziročne predstavuje zvýšenie o 3 %. Za jún však H&M očakáva pokles tržieb o 6 %, za čím je najmä nepriaznivé počasie na viacerých kľúčových trhoch spoločnosti. Výkonný riaditeľ H&M Daniel Erver stále verí, že sa odevnému reťazcu podarí splniť stanovené celoročné ciele, aj keď vzhľadom na ostatný vývoj to bude náročnejšie.

(1 EUR = 11,3038 SEK)
 

Vyberte región

mark